Artykuł sponsorowany

Co wyróżnia dobrych producentów oleju?

Co wyróżnia dobrych producentów oleju?

Olej olejowi nie równy, a decydująca zawsze jest jakość. Dobry producent olejów wykorzystuje wyłącznie surowce najwyższej jakości i przestrzega surowych zasad higieny oraz norm określających wymogi dla producentów żywności. Co więcej, aby olej spożywczy wykazywał pożądane właściwości, nasiona muszą być wartościowe i pochodzić od sprawdzonych dostawców.

Dobry producent korzysta z nasion pochodzących z wyspecjalizowanych upraw

Na jakość finalnego wyrobu, jakim jest olej spożywczy, decydujący wpływ ma gatunek nasion. Dobry producent oleju korzysta z usług certyfikowanych dystrybutorów, którzy dostarczają nasiona z wyspecjalizowanych upraw, a w przypadku olejów BIO nasiona muszą pochodzić z upraw ekologicznych. Surowiec musi być czysty i pozbawiony wad, dlatego każda partia powinna być sprawdzana przed rozpoczęciem produkcji i wycofana w razie stwierdzenia defektów. Coraz więcej producentów nie dopuszcza do produkcji oleju roślin GMO.

Technologia produkcji oleju

Kolejnym ważnym czynnikiem jest technologia produkcji, a dokładnie przestrzeganie restrykcyjnych norm i parametrów wytwarzania olejów. Zasadniczo oleje powstają w wyniku tłoczenia, a podczas procesu kluczową rolę odgrywa temperatura, która nie może przekraczać poziomu 40 stopni. W przeciwnym wypadku nasiona tracą cenne właściwości, co wpływa na jakość oleju. Najlepsze oleje cechują się niemal identycznymi właściwościami jak nasiona roślin, z których są wyprodukowane — mowa o olejach extra vergine. Oleje rzepakowe i słonecznikowe wytwarza ERJOX — producent oleju spożywczego. Oprócz tłoczenia na zimno wykorzystywana jest metoda rafinacji, czyli ekstrakcji środkami chemicznymi w wysokich temperaturach, dzięki czemu usuwane są zanieczyszczenia i niebezpieczne dla zdrowia składniki, na przykład metale ciężkie. Olej rafinowany jest odporny na działanie wysokich temperatur, a więc w trakcie smażenia nie wydziela szkodliwych związków chemicznych.

Dystrybucja oleju

Końcowymi etapami produkcji jest konfekcjonowanie i dystrybucja oleju spożywczego. Olej rozlewany jest w rozlewniach, a następnie etykietowany i banderolowany oraz pakowany w opakowaniach zbiorczych. Wbrew pozorom jest to bardzo ważny etap, ponieważ opakowanie pozwala zachować pierwotne właściwości produktu w całym łańcuchu dostaw.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.