Artykuł sponsorowany

Czy katalogi drukowane w dobie nowych mediów mają rację bytu?

Czy katalogi drukowane w dobie nowych mediów mają rację bytu?

Żyjemy w czasach wszechobecnej cyfryzacji. Wystarczy jedno kliknięcie, by poznać najważniejsze informacje ze świata czy też wyświetlić wiadomości na temat danej firmy i jej oferty. Czy to jednak oznacza, że Internet jest jedynym źródłem wiedzy, do jakiego należy się ograniczyć? A może w dalszym ciągu na rynku jest miejsce na drukowaną formę przekazu? Z naszego artykułu dowiesz się, czy katalogi drukowane w dobie nowych mediów mają rację bytu.

Czym są katalogi drukowane?

Każdy z nas przeglądał kiedyś zapewne broszury, w których można było obejrzeć meble wraz z propozycjami aranżacji pomieszczeń czy też dostarczane przez sklepy wysyłkowe katalogi z najnowszymi propozycjami modowymi. Niemalże codziennie w naszych skrzynkach pocztowych znajdują się gazetki z marketów różnego rodzaju, w których można zapoznać się z bieżącym asortymentem, a przede wszystkim z aktualnymi promocjami. Wszystkie z tych materiałów reklamowych mają formę katalogów lub broszur. Jest to idealne rozwiązanie dla sklepów wielkopowierzchniowych, które chcą zaprezentować swój asortyment w ciekawy i przejrzysty sposób. Ten wielostronicowy produkt drukowany może posiadać różnorodną gamę formatów. Renomowane drukarnie najczęściej wykonują go na papierze kredowym w technologii offsetowej. Wszystko to sprawia, że cechuje go naprawdę dobra jakość.

Katalogi drukowane a internetowe

Dużą konkurencją dla katalogów drukowanych są te dostępne w Internecie. Wirtualnie można przeglądać ich strony, co również pozwala zapoznać się z asortymentem. Czy istnieje jednak obawa, że materiały reklamowe dostępne w sieci całkowicie wyprą te drukowane? Odpowiedź wydaje się być przecząca, ponieważ obie z form mają zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Najważniejszą kwestią, którą powinien rozważyć reklamodawca jest więc znalezienie swojego targetu.

Katalogi i broszury drukowane z pewnością będą dobrym źródłem promocji produktów, pod warunkiem, że trafią do właściwej grupy odbiorców - potwierdza przedstawiciel drukarni Designer ze Szczecina. Młode pokolenie, które żyje w świecie Internetu, w zdecydowanej większości przypadków nie sięga po formy drukowane. Inaczej sprawa wygląda w przypadku osób nieco starszych. Mimo że na ogół również nieobce są im nowe technologie, chętnie sięgają po sprawdzone źródło wiedzy, jakim są materiały drukowane i przypisują im większą wiarygodność.

Warto pamiętać również o tym, że do katalogu drukowanego w każdej chwili można wrócić, podczas gdy ten znaleziony w Internecie po chwili zniknie w natłoku innych materiałów. Reklamy internetowe drażnią, a często nawet są blokowane przez specjalne programy. Tymczasem broszura drukowana przyciąga wzrok i pozostaje w pamięci na dłużej.

Ne ulega wątpliwości, że katalogi drukowane w dobie nowych mediów wciąż maja rację bytu. Trzeba zadbać jednak o ich jakość, ponieważ konsumenci są coraz bardziej wymagający. Ponadto kluczem do sukcesu jest trafienie do odpowiedniej grupy odbiorców, którzy chętniej sięgną po leżący na stole katalog niż będą wertować strony internetowe w poszukiwaniu interesującej ich oferty. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.