Dlaczego zaczepy automatyczne są warte uwagi?
Współczesne rolnictwo wymaga nowoczesnych rozwiązań dotyczących nie tylko uprawy i hodowli, ale również konstrukcji maszyn i urządzeń zaangażowanych w produkcję rolniczą. W te trendy wpisują się specjalistyczne systemy łączenia i agregowania maszyn rolniczych. Dowiedz się, jak prezentują się nowoczesne zaczepy automatyczne i jakie są ich największe zalety.
Czym jest łączenie i agregowanie ciągnika z maszynami rolniczymi?
Ciągniki muszą być zaczepiane do maszyn rolniczych i przyczep, w taki sposób, by mogły współpracować z nimi przy wykonywaniu różnego typu prac polowych. Dlatego, w zależności od specyfiki poszczególnych maszyn rolniczych stosuje się specjalistyczne systemy zaczepowe. Muszą one zapewniać stabilne połączenie ciągnika rolniczego z maszyną, bądź przyczepą oraz gwarantować pełne bezpieczeństwo, zarówno podczas eksploatacji, jak i przy łączeniu urządzeń. Jak można przekonać się, odwiedzając stronę dystrybutora systemów zaczepowych Solid Hitch z Opalenicy, który oferuje również zaczepy do ciężarówek, dużym ułatwieniem przy łączeniu ciągników z maszynami i przyczepami jest korzystanie z zaczepów automatycznych.
Zalety zaczepów automatycznych
Największą zaleta automatycznych zaczepów rolniczych jest bezpieczeństwo podczas łączenia maszyn. Są również łatwiejsze w używaniu i nie wymagają pomocy dodatkowej osoby podczas agregacji ciągnika z urządzeniem. Nowoczesne zaczepy automatyczne wykonane są wysokiej jakości stali, która zapewnia dużą odporność połączenia. Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagą trudne warunki, w jakich zaczepy muszą pracować. Charakteryzują się wysoka trwałość i możliwością łatwej wymiany części zamiennych. Tego typu zaczepy zapewniają bardzo mały luz na połączeniach, co pozytywnie wpływa na komfort użytkowania.
Jak działają zaczepy automatyczne?
Zaczepy automatyczne umożliwiają szybkie sprzęganie ciągnika z przyczepą bez udziału operatora. Dzieje się to za sprawą specjalnego mechanizmu. Samoczynne wsunięcie sworznia w ucho dyszla następuje w momencie, gdy ucho przyczepy naciśnie tzw. języczek, który uruchomi mechanizm zatrzaskowy. Dzięki temu operator może ograniczyć swoje działanie jedynie do ręcznego podłączenia przewodów pneumatycznych oraz elektrycznych, a jeśli jest to konieczne także szybkozłączy hydraulicznych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana