Druk z efektem flip – co to takiego?
Przykucie uwagi klienta to jeden z najważniejszych celów działań reklamowych. Ponieważ jednak w przestrzeni miejskiej oraz w budynkach coraz więcej materiałów promocyjnych walczy o uwagę widza, zwyciężenie w tej walce wymaga stosowania coraz to nowszych metod. Jedną ze skuteczniejszych jest druk z efektem flip. Co to takiego i w jaki sposób można wykorzystać tego rodzaju wydruki w działaniach reklamowych?
Druk lentikularny – czyli druk 3D
Zdecydowana większość plakatów, banerów i innych drukowanych materiałów reklamowych jest drukowana w standardowy sposób. Taki wydruk bez dodatkowych efektów może się obronić tylko mistrzowskim projektem. Jednak to, co najbardziej przykuwa wzrok, to ruch, a tego na żadnym tradycyjnym wydruku nie da się oddać. Właśnie dlatego wymyślono druk lentikularny, zwany też drukiem 3D, drukiem animowanym lub soczewkowym. Co to takiego?
Druk lentikularny jest wykonywany na specjalnej folii soczewkowej, na którą można nanieść dwa lub więcej obrazów. Każdy z nich jest widoczny pod innym kątem. W tego rodzaju wydrukach specjalizuje się Drukarnia 3Dprint z Warszawy.
Druk soczewkowy daje możliwość zastosowania następujących efektów:
- animacja,
- morfing,
- zoom,
- efekt głębi (efekt 3D),
- efekt flip.
Przy czym największe wrażenie robi zazwyczaj efekt flip.
Co to jest efekt flip?
Efekt flip postrzegany jest ludzkim okiem jako przeskok między 2 lub 3 różnymi obrazami wraz ze zmianą kąta patrzenia. Można więc powiedzieć, że to takie 2w1 albo nawet 3w1 dodatkowo przyciągające wzrok samym dynamicznym procesem zmiany jednej grafiki w drugą. Efekt flip świetnie się nadaje do tworzenia przekazów typu:
- przed/po,
- on/off,
- dzień/noc,
- nowe/stare,
- na zewnątrz/wewnątrz.
Druk z efektem flip w reklamie
Druk 3D z efektem flip fantastycznie się sprawdza w przygotowywaniu materiałów promocyjnych zarówno o niewielkim formacie, jak i całkiem sporych. Można go wykorzystywać, tworząc:
- naklejki,
- magnesy na lodówkę,
- plakaty o różnych rozmiarach – także naprawdę duże np. 70x100 cm.
Plakaty z efektem flip robią na odbiorcach nieporównywalnie większe wrażenie niż tradycyjne wydruki. Nie tylko przyciągają wzrok, ale też przykuwają go na dłużej. Odbiorca, widząc zmianę obrazu, automatycznie skupia się na przekazie. To coś, czego nie da się osiągnąć, stosując zwykłe plakaty.
Skuteczność materiałów reklamowych zależy dziś w dużej mierze od pomysłowości i umiejętności wykorzystania nowoczesnych rozwiązań. Druk 3D z zastosowaniem efektu flip sprawdza się znakomicie, dlatego naprawdę warto go uwzględnić, planując kampanię reklamową.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana