Artykuł sponsorowany

Druk z efektem flip – co to takiego?

Druk z efektem flip – co to takiego?

Przykucie uwagi klienta to jeden z najważniejszych celów działań reklamowych. Ponieważ jednak w przestrzeni miejskiej oraz w budynkach coraz więcej materiałów promocyjnych walczy o uwagę widza, zwyciężenie w tej walce wymaga stosowania coraz to nowszych metod. Jedną ze skuteczniejszych jest druk z efektem flip. Co to takiego i w jaki sposób można wykorzystać tego rodzaju wydruki w działaniach reklamowych?

Druk lentikularny – czyli druk 3D

Zdecydowana większość plakatów, banerów i innych drukowanych materiałów reklamowych jest drukowana w standardowy sposób. Taki wydruk bez dodatkowych efektów może się obronić tylko mistrzowskim projektem. Jednak to, co najbardziej przykuwa wzrok, to ruch, a tego na żadnym tradycyjnym wydruku nie da się oddać. Właśnie dlatego wymyślono druk lentikularny, zwany też drukiem 3D, drukiem animowanym lub soczewkowym. Co to takiego?

Druk lentikularny jest wykonywany na specjalnej folii soczewkowej, na którą można nanieść dwa lub więcej obrazów. Każdy z nich jest widoczny pod innym kątem. W tego rodzaju wydrukach specjalizuje się Drukarnia 3Dprint z Warszawy.

Druk soczewkowy daje możliwość zastosowania następujących efektów:

  • animacja,
  • morfing,
  • zoom,
  • efekt głębi (efekt 3D),
  • efekt flip.

Przy czym największe wrażenie robi zazwyczaj efekt flip.

Co to jest efekt flip?

Efekt flip postrzegany jest ludzkim okiem jako przeskok między 2 lub 3 różnymi obrazami wraz ze zmianą kąta patrzenia. Można więc powiedzieć, że to takie 2w1 albo nawet 3w1 dodatkowo przyciągające wzrok samym dynamicznym procesem zmiany jednej grafiki w drugą. Efekt flip świetnie się nadaje do tworzenia przekazów typu:

  • przed/po,
  • on/off,
  • dzień/noc,
  • nowe/stare,
  • na zewnątrz/wewnątrz.

Druk z efektem flip w reklamie

Druk 3D z efektem flip fantastycznie się sprawdza w przygotowywaniu materiałów promocyjnych zarówno o niewielkim formacie, jak i całkiem sporych. Można go wykorzystywać, tworząc:

  • naklejki,
  • magnesy na lodówkę,
  • plakaty o różnych rozmiarach – także naprawdę duże np. 70x100 cm.

Plakaty z efektem flip robią na odbiorcach nieporównywalnie większe wrażenie niż tradycyjne wydruki. Nie tylko przyciągają wzrok, ale też przykuwają go na dłużej. Odbiorca, widząc zmianę obrazu, automatycznie skupia się na przekazie. To coś, czego nie da się osiągnąć, stosując zwykłe plakaty.

Skuteczność materiałów reklamowych zależy dziś w dużej mierze od pomysłowości i umiejętności wykorzystania nowoczesnych rozwiązań. Druk 3D z zastosowaniem efektu flip sprawdza się znakomicie, dlatego naprawdę warto go uwzględnić, planując kampanię reklamową.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.