Artykuł sponsorowany

Elektroniczna kontrola dostępu. Przegląd rozwiązań

Elektroniczna kontrola dostępu. Przegląd rozwiązań

Nowoczesne technologie są obecne w coraz większej liczbie sfer naszego codziennego życia, między innymi pozwalają na wygodne otwieranie pojedynczych pomieszczeń lub całych budynków. Jest to możliwe za sprawą elektronicznej kontroli dostępu, której zalety dostrzegają zarówno firmy, jak i osoby prywatne. Z poniższego artykułu dowiesz się, co możesz zyskać stosując dostęp elektroniczny, a także poznasz rozwiązania wykorzystywane do jego obsługi.

Zalety elektronicznej kontroli dostępu

Elektroniczna kontrola eliminuje konieczność posiadania osobnego klucza do każdego pomieszczenia, co będzie sporym ułatwieniem w pracy firmy. Wystarczy jedynie stworzyć indywidualny cyfrowy klucz dla każdej osoby, a następnie przypisać do niego wszystkie bramy i drzwi, do otwierania których jest ona uprawniona. Możliwa staje się identyfikacja pracowników na podstawie ich kluczy, co daje nam dodatkowe możliwości. Systemy automatyki pozwalają bowiem modyfikować pracę poszczególnych urządzeń, w zależności od tego, kto przebywa w pomieszczeniu. Możemy więc na przykład programować temperaturę wewnątrz, która będzie dostosowana do preferencji każdego pracownika z osobna. Elektroniczna kontrola dostępuwpływa również na poprawę bezpieczeństwa. Oprogramowanie do zarządzania dostępem elektronicznym pozwala błyskawicznie nadawać i odbierać uprawnienia dostępowe poszczególnym osobom. Dzięki temu zwolniony pracownik od razu traci możliwość poruszania się po firmie, nawet jeśli nie zechce zwrócić klucza. Dodatkowo system może śledzić, kto i kiedy otwierał konkretne pomieszczenia, co pozwoli na szybsze wykrycie kradzieży bądź przyłapanie pracownika na regularnych spóźnieniach.

Przeczytaj również: Jak działają systemy kontroli dostępu?

Jak działa elektroniczna kontrola dostępu?

By zyskać możliwość elektronicznej kontroli dostępu, musimy posiadać oprogramowanie, które umożliwi nadawanie i odbieranie uprawnień dostępowych. Warto skorzystać z usług profesjonalnych firm, na przykład Dom Polska, które oferują zaprojektowanie systemu indywidualnie dla każdego zamawiającego, dzięki czemu będzie stworzony zgodnie z naszymi potrzebami. Warto pamiętać, by system posiadał wszystkie niezbędne funkcje, a jednocześnie był intuicyjny i prosty w obsłudze. System nie będzie mógł jednak działać bez instalacji elektronicznych zamków, potrafiących identyfikować cyfrowe klucze. Musimy jeszcze zaopatrzyć się w same klucze, których forma zależy od naszych preferencji oraz dostępnego budżetu. Możemy zdecydować się na dedykowane karty lub breloczki zbliżeniowe, ale coraz popularniejsze są aplikacje mobilne instalowane na smartfonach lub w zegarkach. Kluczem mogą być również dane biometryczne. Niezwykle często spotyka się udzielanie dostępu na podstawie odcisku palca, jednakże jeśli zależy nam na najwyższym stopniu bezpieczeństwa, możemy zdecydować się na skaner tęczówki oka.

Przeczytaj również: Gdzie sprawdzi się zamek szyfrowy z czytnikiem?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.