Jak często powinna być serwisowana firmowa drukarka?
Serwis firmowej drukarki to działania, które pozwalają cieszyć się sprawnym sprzętem i wygodnym drukowaniem dokumentów. Drukarka jest podstawowym urządzeniem, bez którego ciężko funkcjonować każdej firmie. Niestety częsta eksploatacja i kurz powodują, że sprzęt jest narażony na wiele usterek. Należy go regularnie czyścić oraz serwisować. Kiedy należy serwisować firmową drukarkę?
Co obejmuje serwis drukarek firmowych?
Serwis drukarek polega na wykonywaniu przez serwisantów szeregu czynności, które powodują usprawnienie pracy i przedłużenie czasu funkcjonowania urządzenia. Specjaliści dokładnie czyszczą wnętrze drukarki – w szczególności ścieżki przebiegu papieru. Serwis drukarek firmowych dotyczy także sprawdzenia rolek, oraz wszystkich gumowych elementów, wyczyszczenia układu optycznego, czyli soczewek i zwierciadeł. Na zakończenie serwisu przeprowadzany jest test wydruku i ewentualna wymiana zużytych i uszkodzonych części.
Częstotliwość serwisowania drukarek firmowych
Serwis drukarek powinien być przeprowadzany regularnie, aby zapobiegać ewentualnym uszkodzeniom podzespołów. Zaniedbanie tej czynności może prowadzić do powstawania poważnych usterek, co z kolei wiąże się z większymi kosztami napraw. Częstotliwość serwisu drukarek firmowych zależy przede wszystkim od eksploatacji urządzenia. Duży wpływ ma także miejsce, w jakim pracuje drukarka. Jeśli znajduje się w klimatyzowanych, wentylowanych pomieszczeniach i nie jest obciążona dużą ilością pracy, to wystarczy serwis do 1 – 1,5 roku. Gdy natomiast urządzenie pracuje non stop w niesprzyjających warunkach (wilgotne wnętrza z dużą ilością kurzu), to należy zapewnić odpowiednią konserwację co 6 miesięcy. Dlatego też serwis drukarek firmowych Ide ze Szczecina cieszy się tak dużym zainteresowaniem Klientów posiadających różne modele drukarek.
Po czym poznać, że drukarka firma wymaga serwisu?
Jeśli drukarka wydaje niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o awarii, należy natychmiast skontaktować się z punktem serwisowym. Do takich objawów można zaliczyć migające diody, utrudnienie z komunikacją z komputerem, a także głośna praca. Sygnałem, który powinien zaniepokoić, jest także nieczytelny wydruk lub taki, który wywołuje przerywane linie. W każdej z wymienionych sytuacji warto skorzystać z pomocy specjalistycznych punktów serwisowych. Nie zaleca się samodzielnych prób serwisu i naprawy drukarek firmowych, ponieważ mogą one pogorszyć problem.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana