Artykuł sponsorowany

Jak często powinna być serwisowana firmowa drukarka?

Jak często powinna być serwisowana firmowa drukarka?

Serwis firmowej drukarki to działania, które pozwalają cieszyć się sprawnym sprzętem i wygodnym drukowaniem dokumentów. Drukarka jest podstawowym urządzeniem, bez którego ciężko funkcjonować każdej firmie. Niestety częsta eksploatacja i kurz powodują, że sprzęt jest narażony na wiele usterek. Należy go regularnie czyścić oraz serwisować. Kiedy należy serwisować firmową drukarkę?

Co obejmuje serwis drukarek firmowych?

Serwis drukarek polega na wykonywaniu przez serwisantów szeregu czynności, które powodują usprawnienie pracy i przedłużenie czasu funkcjonowania urządzenia. Specjaliści dokładnie czyszczą wnętrze drukarki – w szczególności ścieżki przebiegu papieru. Serwis drukarek firmowych dotyczy także sprawdzenia rolek, oraz wszystkich gumowych elementów, wyczyszczenia układu optycznego, czyli soczewek i zwierciadeł. Na zakończenie serwisu przeprowadzany jest test wydruku i ewentualna wymiana zużytych i uszkodzonych części.

Częstotliwość serwisowania drukarek firmowych

Serwis drukarek powinien być przeprowadzany regularnie, aby zapobiegać ewentualnym uszkodzeniom podzespołów. Zaniedbanie tej czynności może prowadzić do powstawania poważnych usterek, co z kolei wiąże się z większymi kosztami napraw. Częstotliwość serwisu drukarek firmowych zależy przede wszystkim od eksploatacji urządzenia. Duży wpływ ma także miejsce, w jakim pracuje drukarka. Jeśli znajduje się w klimatyzowanych, wentylowanych pomieszczeniach i nie jest obciążona dużą ilością pracy, to wystarczy serwis do 1 – 1,5 roku. Gdy natomiast urządzenie pracuje non stop w niesprzyjających warunkach (wilgotne wnętrza z dużą ilością kurzu), to należy zapewnić odpowiednią konserwację co 6 miesięcy. Dlatego też serwis drukarek firmowych Ide ze Szczecina cieszy się tak dużym zainteresowaniem Klientów posiadających różne modele drukarek.

Po czym poznać, że drukarka firma wymaga serwisu?

Jeśli drukarka wydaje niepokojące sygnały, które mogą świadczyć o awarii, należy natychmiast skontaktować się z punktem serwisowym. Do takich objawów można zaliczyć migające diody, utrudnienie z komunikacją z komputerem, a także głośna praca. Sygnałem, który powinien zaniepokoić, jest także nieczytelny wydruk lub taki, który wywołuje przerywane linie. W każdej z wymienionych sytuacji warto skorzystać z pomocy specjalistycznych punktów serwisowych. Nie zaleca się samodzielnych prób serwisu i naprawy drukarek firmowych, ponieważ mogą one pogorszyć problem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.