Jak magazynować towary w branży e-commerce, nie generując wysokich kosztów?
Branża e-commerce rozwija się w szybkim tempie, a wraz z nią rośnie zapotrzebowanie na magazyny. Bez przestrzeni magazynowej nie da się przecież prowadzić sklepu internetowego. Czy jednak konieczne jest posiadanie własnego magazynu? Nie. Przestrzeń magazynową można wynająć albo skorzystać z usługi magazynowania towarów. Ewentualnie, z fulfillmentu dla e-commerce.
Powierzchnie magazynowe
Oferta wynajmu powierzchni magazynowych jest dziś niezwykle szeroka. Warto jednak dobrze przyjrzeć się dostępnym opcjom przed dokonaniem wyboru. Zwróćmy uwagę nie tylko na wymiary magazynu, ale także na takie elementy, jak łatwość przemieszczenia się po nim oraz ilość ramp i wejść. Przyjrzyjmy się również temu, jak wygląda zaplecze techniczne oraz zabezpieczenia przeciwpożarowe. Kluczową kwestią jest lokalizacja. Powinna być ona dogodna nie tylko pod kątem dojazdu z siedziby sklepu. Liczy się też dostęp do autostrad i tras szybkiego ruchu, a w niektórych przypadkach także do portów morskich.
Magazynowanie towarów
Czym różni się wynajem powierzchni magazynowej od korzystania z usługi magazynowania towarów? W tym drugim przypadku chodzi nie tylko o przechowywanie produktów. W zakres tej usługi wchodzą również takie czynności jak załadunek i rozładunek towaru, jego konfekcjonowanie i przepakowywanie, paletyzacja i etykietowanie. Istotnym aspektem jest też raportowanie na bieżąco stanów magazynowych, jeśli chodzi o ilość i jakość przechowywanych produktów. Korzystanie z usług przedsiębiorstwa specjalizującego się w logistyce magazynowej daje gwarancję tego, że wszystko jest prawidłowo zabezpieczane i transportowane.
Fulfillment dla sklepów internetowych
– Właściciele biznesów e-commerce mogą zlecić zewnętrznej firmie właściwie wszystkie zadania związane z logistyką – mówi przedstawiciel przedsiębiorstwa logistycznego e-Stores.
W takim przypadku zewnętrzny operator zajmie się nie tylko z magazynowaniem czy przeładunkiem towarów, ale także z realizacją indywidualnych zamówień – od pakowania, przez wysyłkę, po zwroty i reklamacje. Nie tylko ułatwi to prowadzenie sklepu, ale może również pomóc w optymalizacji kosztów. Rozważając kwestię magazynowania produktów, warto więc rozważyć i taką opcję.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana