Artykuł sponsorowany

Jak prowadzić księgowość w małej firmie?

Jak prowadzić księgowość w małej firmie?

Prowadzenie księgowości w małej firmie odbywać się może na dwa sposoby. Przedsiębiorcy mogą zajmować się księgowością samodzielnie lub nawiązać współpracę z biurem rachunkowym. Ta druga możliwość jest znacznie korzystniejsza, zwłaszcza u osób, które stawiają pierwsze kroki w prowadzeniu własnego biznesu. Kolejna kwestia to oszczędność czasu – powierzając obsługę księgowości fachowcom, możemy skupić się na rozwijaniu firmy.

Pomoc księgowej w małej firmie

Początki prowadzenia firmy zawsze wiążą się z wieloma nowymi sytuacjami, na które najczęściej nie jesteśmy przygotowani. Fachowa wiedza i doświadczenie księgowej jest w tym kontekście kluczowe – biuro rachunkowe zadba o wywiązywanie się z terminów oraz prawidłowe wyliczanie należnych kwot podatków. Przedsiębiorca, który wcześniej nie miał do czynienia z prowadzeniem żadnej księgowości, może mieć niemałe problemy z dopięciem wszystkich formalności.

Przeczytaj również: Jak założyć jednoosobą działalność gospodarczą?

Usługi księgowej to ważny element dobrze funkcjonującej firmy – przedsiębiorca może skupić się wyłącznie na swoich obowiązkach. Tym bardziej że współpraca z biurem rachunkowym nie stanowi dużego obciążenia dla budżetu. Mała firma nie musi zatrudniać księgowego na etacie – wystarczy powierzyć prowadzenie księgowości fachowcom na zasadzie outsourcingu. Tego typu usługi świadczy warszawskie biuro rachunkowe LICZYDŁO, które może pochwalić się dwudziestoletnim doświadczeniem w branży.

Przeczytaj również: Zakładanie spółki krok po kroku

Do obowiązków zatrudnionego biura należy reprezentowanie przedsiębiorcy przed organami kontroli i urzędami, a także współpraca ZUS-em i Urzędem Skarbowym. Księgowa wyliczy należne kwoty podatków oraz wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne. Przypilnuje ciążących na przedsiębiorcy obowiązków i terminów.

Przeczytaj również: Na czym polega pełna księgowość?

Samodzielne prowadzenie księgowości

Jak wspomniano wcześniej, obsługa księgowa nie jest jedynym sposobem na prowadzenie księgowości w firmie. Małe firmy i mikroprzedsiębiorstwa nierzadko decydują się na samodzielne zajmowanie się rachunkowością, co jednak wymaga odpowiedniej wiedzy. Często korzysta się z internetowych narzędzi, które jednak w żaden sposób nie zastąpią wiedzy i doświadczenia fachowców z biur rachunkowych. W zasadzie jest to rozwiązanie dobre dla osób, które mają choćby minimalną wiedzę o zarządzaniu rachunkowością.

Najtrudniejszym wyzwaniem przy samodzielnym prowadzeniu księgowości jest podążanie za wszystkimi zmianami w prawie. Konieczne jest zatem ciągłe doszkalanie i podnoszenie swoich kompetencji. Tymczasem współpraca z osobą z zewnątrz może okazać się o wiele korzystniejsza i przystępna finansowo.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.