Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować odpowiednią wizytówkę?

Jak zaprojektować odpowiednią wizytówkę?

Projekt wizytówki powinien uwzględniać kilka parametrów – odpowiedni rozmiar i kształt, materiał, kolorystyka, czcionka i stylistyka, właściwa treść. Niektórzy – zwłaszcza osoby o podstawowych zdolnościach graficznych – decydują się na samodzielne stworzenie takiego projektu. Lepszą decyzją może być jednak powierzenie tego zadania profesjonalnym grafikom.

Wymiary i kształt wizytówki

Standardowe wymiary owego elementu to 90x50 mm. To standardowe wymiary w państwach Europy Wschodniej i Środkowo-Wschodniej. Taka wizytówka zmieści się w wizytowniku. Jeśli nasi kontrahenci pochodzą z Europy Zachodniej, Kanady, USA, lepszym pomysłem będzie zastosowanie wymiaru 85x55 mm.

Podczas projektowania wizytówki powinniśmy pamiętać o spadach (odstępach od krawędzi). Powinny one szacunkowo wynosić 5 mm z każdej strony.

Jeśli chodzi o kształt, zazwyczaj biznesmeni decydują się na tradycyjny prostokąt, czasem z zaokrąglonymi kątami. Ciekawą opcją jest projekt wizytówki o kształcie przypominającym logo firmy. To jednak może być uciążliwe rozwiązanie dla klientów i kontrahentów.

Drukarnia materiałów reklamowych CREART zajmuje się od wielu lat drukiem, papierem i technikami uszlachetniania papieru (np. hotstampingiem).

Materiał wizytówki

Najbardziej ekonomiczny materiał wizytówki to wydruk na papierze o gramaturze powyżej 350 g. Przykładem jest papier kredowy. Ów surowiec może mieć różną strukturę – gładką, szorstką, matową, błyszczącą. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Ciekawą opcją może być uszlachetnianie, czyli foliowanie, lakierowanie, pozłacanie lub posrebrzanie.

Stylistyka, czcionka i kolorystyka wizytówki

Projektując wizytówki, należy pamiętać o umiarze. Powinniśmy zdecydować się na 1 font i maksymalnie 2-3 kolory. Stylistyka ma być spójna. Pstrokata wizytówka źle wygląda. Do wizytówek klasycznych warto zastosować pismo szeryfowe, natomiast nowoczesne firmy powinny skupić się na fontach bezszeryfowych. Tekst również powinien mieć odpowiednią wielkość.

Jaka powinna być treść wizytówki?

Informacje na wizytówce powinny zostać przekazane w sposób czytelny i przejrzysty. Na wizytówce osobistej warto zamieścić jedynie imię, nazwisko i dane kontaktowe. Z kolei na wizytówkach służbowych musi znaleźć się logo firmy, rodzaj działalności, imię i nazwisko właściciela, dane kontaktowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.