Jak zaprojektować odpowiednią wizytówkę?
Projekt wizytówki powinien uwzględniać kilka parametrów – odpowiedni rozmiar i kształt, materiał, kolorystyka, czcionka i stylistyka, właściwa treść. Niektórzy – zwłaszcza osoby o podstawowych zdolnościach graficznych – decydują się na samodzielne stworzenie takiego projektu. Lepszą decyzją może być jednak powierzenie tego zadania profesjonalnym grafikom.
Wymiary i kształt wizytówki
Standardowe wymiary owego elementu to 90x50 mm. To standardowe wymiary w państwach Europy Wschodniej i Środkowo-Wschodniej. Taka wizytówka zmieści się w wizytowniku. Jeśli nasi kontrahenci pochodzą z Europy Zachodniej, Kanady, USA, lepszym pomysłem będzie zastosowanie wymiaru 85x55 mm.
Podczas projektowania wizytówki powinniśmy pamiętać o spadach (odstępach od krawędzi). Powinny one szacunkowo wynosić 5 mm z każdej strony.
Jeśli chodzi o kształt, zazwyczaj biznesmeni decydują się na tradycyjny prostokąt, czasem z zaokrąglonymi kątami. Ciekawą opcją jest projekt wizytówki o kształcie przypominającym logo firmy. To jednak może być uciążliwe rozwiązanie dla klientów i kontrahentów.
Drukarnia materiałów reklamowych CREART zajmuje się od wielu lat drukiem, papierem i technikami uszlachetniania papieru (np. hotstampingiem).
Materiał wizytówki
Najbardziej ekonomiczny materiał wizytówki to wydruk na papierze o gramaturze powyżej 350 g. Przykładem jest papier kredowy. Ów surowiec może mieć różną strukturę – gładką, szorstką, matową, błyszczącą. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Ciekawą opcją może być uszlachetnianie, czyli foliowanie, lakierowanie, pozłacanie lub posrebrzanie.
Stylistyka, czcionka i kolorystyka wizytówki
Projektując wizytówki, należy pamiętać o umiarze. Powinniśmy zdecydować się na 1 font i maksymalnie 2-3 kolory. Stylistyka ma być spójna. Pstrokata wizytówka źle wygląda. Do wizytówek klasycznych warto zastosować pismo szeryfowe, natomiast nowoczesne firmy powinny skupić się na fontach bezszeryfowych. Tekst również powinien mieć odpowiednią wielkość.
Jaka powinna być treść wizytówki?
Informacje na wizytówce powinny zostać przekazane w sposób czytelny i przejrzysty. Na wizytówce osobistej warto zamieścić jedynie imię, nazwisko i dane kontaktowe. Z kolei na wizytówkach służbowych musi znaleźć się logo firmy, rodzaj działalności, imię i nazwisko właściciela, dane kontaktowe.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana