Jakie części do przenośników taśmowych najczęściej wymagają wymiany?
Przenośniki taśmowe to urządzenia, które są podstawą większości systemów transportu wewnętrznego. Rozwiązania oparte na tej technice stosowane są w wielu branżach, od wydobywczej zaczynając, poprzez przemysł chemiczny, spożywczy, a na rolnictwie kończąc. Z racji wykonywanych zadań systemy te muszą być regularnie sprawdzane, a zużyte części wymieniane. Sprawdźmy zatem które podzespoły przenośników taśmowych zużywają się najczęściej?
Jak są zbudowane przenośniki taśmowe?
Przenośniki taśmowe, choć mają różne zastosowanie, to pod względem konstrukcyjnym są do siebie bardzo podobne. Wszystkie zbudowane są z ramy, która najczęściej wykonana jest ze stali, bądź aluminium. W ramie montuje się rolki jezdne oraz układ napędowy oparty na jednym lub kilku bębnach, zasilanych silnikiem elektrycznym. Najważniejszym elementem każdego przenośnika jest pas transportowy. W zależności od rodzaju transportowanych towarów może on być wykonany z gumy, silikonu lub taśm i siatek metalowych.
Z wszystkich wymienionych podzespołów to właśnie taśmy transportowe są najbardziej eksploatowane, a więc wymagają regularnych przeglądów i wymiany. Wśród firm zajmujących się konserwacją przenośników taśmowych, warto wskazać firmę Global Serwis, która zapewnia profesjonalny serwis taśm przenośnikowych, czy wulkanizację zabieraków. Oferuje również taśmy do kruszarek i przesiewaczy mobilnych. Trzeba pamiętać, że awaria któregokolwiek z wymienionych podzespołów w praktyce unieruchamia cały przenośnik
Które elementy przenośników taśmowych wymienia się najczęściej?
W przenośnikach taśmowych najbardziej obciążonym elementem roboczym jest taśma transportowa. To ona odpowiada za transport ładunku i z tego powodu zużywa się najszybciej. Równie często należy regenerować tzw. zabieraki, czyli gumowe osłony montowane w przenośnikach transportujących materiały sypkie. Części te wykonane są z gumy, tak więc wulkanizacja zabieraków, pozwala naprawić ich uszkodzone obszary.
Często, zamiast wymieniać taśmę transportującą na nową, można zlecić jej naprawę. Serwis taśm przenośnikowych to dobra, a jednocześnie znacznie tańsza alternatywa dla zakupu fabrycznie nowej taśmy. Usługa ta obejmuje m.in. klejenie taśm na zimno, zgrzewanie taśm metodą wulkanizacji na gorąco, a także mechaniczne łączenie taśm. Warto zaznaczyć, że naprawiona w ten sposób taśma swoimi parametrami fizycznymi i roboczymi w niczym nie odbiega od zupełnie nowego produktu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana