Artykuł sponsorowany

Jakie koszty mogą zostać uznane za reprezentację przez Urząd Skarbowy?

Jakie koszty mogą zostać uznane za reprezentację przez Urząd Skarbowy?

Ustawodawca decyduje o tym, co może zostać uznane za koszt uzyskania przychodu. Koszty reprezentacyjne, mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy nie wliczają się w takie koszty. Jednak przedsiębiorca może odliczyć od nich podatek VAT. Samo zdefiniowanie wydatków reprezentacyjnych i odróżnienie ich od reklamowych może być trudne. Ma to znaczenia zwłaszcza w kontekście reklamy czy upominków. Przeczytaj!

Czym są koszty reprezentacyjne – zasady określania

Co można uznać za koszty reprezentacyjne? Jak podaje przedstawiciel KANCELARII PATENTOWEJ „BOŻYDAR PIOTROWSKI” z Łodzi, chodzi o wydatki przedsiębiorstwa związane z promowaniem wizerunku i pozytywnego obrazu przedsiębiorcy, usługi lub całej firmy. Dawniej uważano, że reprezentacja ma związek z wystawnym charakterem procesu promowania, jednak najnowsze orzeczenia sądowe przeczą dawnemu podejściu.

Dzisiaj wydatki reprezentacyjne mogą przybierać dowolną wręcz formę. Nie ma również znaczenia miejsce ich realizowania. Kluczowe okazuje się jednak to, że nie mogą być spójne z procesami reklamowymi, które można ujmować w kosztach uzyskania przychodu. Kwestia kosztów reprezentacyjnych a reklamowych może nadal być uważana za sporną zwłaszcza w mniejszych przedsiębiorstwach, gdzie każdy koszt ma znaczenie. W takich sytuacjach kluczowe jest kompetentne biuro księgowe z Łodzi dla rozliczenia Twoich wydatków.

Co może być uznane za działania reprezentacyjne przedsiębiorstwa?

Jak wskazuje definicja umieszczona powyżej, wydatki reprezentacyjne mają na celu poprawę wizerunku podatnika w oczach potencjalnych partnerów biznesowych czy klientów. Co w takim razie może zostać uznane za wydatki reprezentacyjne?

  1. Kolacja biznesowa – to klasyczny przykład wydatku reprezentacyjnego. Przedsiębiorca zaprasza kontrahenta na kolację, podczas której omawiane są bliskie obu stronom cele związane z prowadzeniem biznesu.

  2. Upominki bez logo firmy – warto zauważyć, że tego typu gadżety mogą być traktowane jako reklama lub reprezentacja. Jeśli na prezentach pojawia się na trwale logo firmy, jest to reklama. Natomiast upominek pozbawiony takiego oznaczenia (nawet produkowany przez przedsiębiorcę) jest formą reprezentacji.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.