Jakie są kryteria wyboru sofy biurowej?
Sofy biurowe są przydatnymi elementami wyposażenia w każdym zakładzie pracy – pozwalają pracownikom na chwilę odpoczynku i zapewniają należyty komfort dla gości danej korporacji. Aby właściwie wybrać podobny mebel, powinno się poznać podstawowe kryteria, jakie trzeba mieć na uwadze przy zakupie. O czym więc pamiętać, poszukując odpowiedniego rozwiązania?
Sofy biurowe sprawdzają się w różnorodnych pomieszczeniach socjalnych, w których znajduje się przytulny kącik na wypicie kawy. Meble przydają się również w zakładach fryzjerskich oraz kosmetycznych, a także rozmaitych poczekalniach (np. w przychodni lekarskiej). Komfortowe, estetyczne wyposażenie sprawia bowiem, że firmy czy placówki są postrzegane korzystniej. Aranżacja wnętrza w znaczącym stopniu wpływa na świadomą oraz podświadomą ocenę danej instytucji, dlatego warto zadbać, aby wypadła ona jak najlepiej – warto znaleźć „idealną” sofę.
Jak znaleźć „idealną” sofę biurową? Kryteria wyboru
Wyposażenie powinno zarówno wyglądać atrakcyjnie, jak i sprawiać należyty komfort podczas użytkowania, aby znaleźć się we wnętrzu reprezentowanej firmy. Należy zatem zwrócić uwagę na kolorystykę oraz kształt sofy biurowej – najlepiej, żeby obie te cechy odpowiadały stylowi aranżacji, jaki panuje w danym pomieszczeniu. Nie chodzi tutaj jednak o to, aby kanapa miała dokładnie taki sam kolor, jak ściany i inne sprzęty. Warto „poeksperymentować” z odcieniami mebla, tworząc spójną, jednak różnorodną kompozycję, odpowiadającą charakterowi zakładu.
Jak dodają eksperci z firmy „Meblant”, konieczne jest też zadbanie o walory użytkowe sprzętu. Opisane wyposażenie musi mieć bowiem miękkie, przyjemne w dotyku obicie, które wykazuje jednocześnie odporność na trwałe zabrudzenia oraz intensywną eksploatację. Warto również zaznaczyć, że sofa biurowa powinna być stosunkowo niewielka – duże kanapy zajmują sporo przestrzeni i mogą sprawiać, że wnętrze wyda się zagracone, a w poczekalniach oraz pokojach socjalnych jest zwykle mało miejsca. Lepiej wybrać kilka mniejszych mebli, aby było wygodniej.
O czym jeszcze pamiętać, szukając sofy biurowej?
Wybór takiego wyposażenia jest również zależny od charakteru firmy czy organizacji, w której ma się znaleźć – „aranżacja” placówki zdrowia wygląda inaczej od wnętrza agencji reklamowej. Wystrój w przychodni jest zazwyczaj dosyć neutralny, a w biurze marketingowca – barwny. W analogiczny sposób należy podejść do zakupu sofy biurowej. W branży „kreatywnej” można sobie pozwolić na nieco więcej szaleństwa niż w oficjalnych, poważnych instytucjach i firmach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana