Artykuł sponsorowany

Kto może wykonać audyt przedsiębiorstwa?

Kto może wykonać audyt przedsiębiorstwa?

Słowo audyt wywodzi się od łacińskiego określenia auditio, oznaczającego słuchanie. W związku z tym w przypadku audytów przedsiębiorstwa ich podstawą jest obserwacja zachodzących w nim procesów i wysnuwanie na tej podstawie odpowiednich wniosków. Kto w związku z tym może przeprowadzić audyt w firmie?

Czym jest audyt przedsiębiorstwa?

Audyt przedsiębiorstwa to nic innego jak pewnego rodzaju badanie, które ma na celu zebrać określone informacje związane z jego funkcjonowaniem. Określany jest ona także jako niezależna ocena przedsiębiorstwa pod różnorodnym kątem w zależności od tego, czego ma on dotyczyć. Dodatkowo nierozłącznie związany jest on także z działalnością doradczą. W związku z tym niemal każdy audyt wiąże się również z wydaniem zaleceń poaudytowych, które pozwolą na wyeliminowanie wszelkich nieprawidłowości i odstępstw od przyjętych reguł, które zostały wykryte podczas jego przeprowadzania. 

Jakimi cechami wyróżnia się audyt?

Choć w wielu kwestiach audyt przedsiębiorstwa jest w dużym stopniu powiązany z kontrolą procesów w firmie, nie jest on jednak z nią tożsamy. Różni się od niej przede wszystkim tym, że jest on badaniem, a nie sprawdzeniem działalności firmy. Dodatkowo do jego cech charakterystycznych zaliczyć można także to, że jest on:

  • nastawiony na poszukiwanie zgodności z przyjętymi normami czy przepisami,

  • niezależny, a tym samym najczęściej przeprowadzany jest zewnętrznego specjalistę,

  • przeprowadzany na podstawie ogólnych wymogów, 

  • ukierunkowany na doskonalenie oraz usprawnienie przedsiębiorstwa, 

  • zazwyczaj przeprowadzany dobrowolnie. 

Kto może przeprowadzić audyt w firmie?

Biorąc pod uwagę fakt, że audyt przedsiębiorstwa powinien być niezależnym badaniem, przeprowadzany jest on najczęściej przez zewnętrznych specjalistów takich jak Kancelaria Ekonomiczno-Prawna Doradca z Warszawy. Określani są oni audytorami. Dzięki swojej fachowej wiedzy z zakresu, w jakim przeprowadzany jest audyt przedsiębiorstwa oraz obiektywnemu podejściu są oni w stanie o wiele skuteczniej ocenić poprawność jego działania, a także wyłapać wszelkie nieprawidłowości, które zachodzą w procesach związanych z jej funkcjonowaniem. Dodatkowo brak powiązań z badaną firmą sprawia także, że są oni mniej podatni na wpływy jej właścicieli czy zatrudnionych w niej pracowników.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.