Artykuł sponsorowany

Metody produkcji opakowań tekturowych

Metody produkcji opakowań tekturowych

Opakowania tekturowe, czyli zewnętrzne warstwy papierowego materiału, służące jako zabezpieczenie towaru w trakcie przechowywania i transportu. Mają one także ważną funkcję estetyczno-marketingową – zachęcenie do zakupu danego produktu. Za pośrednictwem jakich metod produkuje się opakowania tekturowe? Czy kartony to jedyni reprezentanci takich opakowań?

Rodzaje opakowań tekturowych

Opakowania tekturowe dzielimy zwykle na kartony, pudła klapowe i skrzynki. Kartony fasonowe mają dość skomplikowaną konstrukcję. Powstają na bazie specjalnego wykrojnika, będącego matrycą i wzorem do wywarzania takich opakowań.

Przeczytaj również: Jakie zastosowanie znajdują kartony klapowe?

Pudła klapowe są bardzo prostymi opakowaniami pod względem konstrukcji. Przydadzą się w niemal każdej branży – gastronomii, spożywczej, magazynowej. To ekologiczne, estetyczne i wytrzymałe elementy o funkcjach ochronnych i transportowych. Częstym rozwiązaniem jest nadrukowywanie na pudłach klapowych nadruków, napisów i logo. Wiele z nich ma specjalne uchwyty.

Przeczytaj również: Czy opakowania kartonowe nadają się do pakowania żywności?

Skrzynki tekturowe (przeznaczone najczęściej do przechowywania i transportu warzyw oraz owoców) wykonuje się zwykle z mocnej i estetycznej tektury pięciowarstwowej lub trójwarstwowej. Posiadają charakterystyczne wycięcia na bokach, które umożliwiają bezproblemowe ustawianie skrzynek jednak na drugiej. Podobnie jak przy kartonach fasadowych, do ich produkcji wykorzystuje się wykrojniki.

Przeczytaj również: Jakie opakowania tekturowe są wykorzystywane do przesyłek pocztowych i kurierskich?

Produkcją i dystrybucją różnych opakowań tekturowych (np. do pizzy, dla ogrodnictwa i meblarstwa, dla przemysłu motoryzacyjnego i firm przeprowadzkowych, do wysyłek internetowych) zajmuje się firma Cross-Pack z Radomska.

Najpopularniejsze techniki produkcji opakowań z tektury

Opakowania tekturowena zamówienie często dekoruje się ozdobnymi napisami. Dokonuje się tego na samym początku procesu produkcyjnego. Napisy, wzory i logo uzyskuje się za pośrednictwem dwóch podstawowych technik druku: fleksograficznego i offsetowego. Pierwszą metodę nadrukowuje się bezpośrednio na tekturze. Z druku offsetowego powstają tzw. opakowania kaszerowane, czyli takie, do których przykleja się konkretny napis lub wzór.

Powstanie opakowań tekturowych byłoby niemożliwe bez wycięcia z odpowiedniego materiału określonego fasonu. Producenci korzystają najczęściej z wykrojników (przy użyciu automatów sztancujących, tygłów, rollsztaców lub maszyn rotacyjnych) lub slotterów.

Wykrojone pudełka należy zakleić (odpowiadają za to różne maszyny). Gotowe kartony związuje się taśmą w paczki (zazwyczaj po kilkanaście sztuk) według fasony i wielkości, układa na paletach, zabezpiecza przekładką, banduje i foliuje.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.