Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę, szukając lokalu użytkowego?

Na co zwracać uwagę, szukając lokalu użytkowego?

Rynek nieruchomości oferuje wiele atrakcyjnych lokali użytkowych. W większych miastach, takich jak Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań, obserwuje się wzrost ich powierzchni. Właściciele kuszą klientów przede wszystkim atrakcyjnymi cenami, lokalizacją oraz wieloma udogodnieniami. Warto sprawdzić, czy to jedyne cechy, na które należy zwrócić uwagę, wybierając określony lokal.

Najważniejsze elementy oferty lokali użytkowych

Najważniejszą kwestią podczas wyboru lokalu użytkowego jest możliwość dostosowania go do potrzeb zaplanowanej działalności gospodarczej. Gabinet lekarski, salon kosmetyczny, biuro lub sklep wymagają spełnienia konkretnych warunków, często wynikających z przepisów prawa. Trzeba zatem ustalić, jakie ma być przeznaczenie lokalu i jakie musi on spełniać wymagania. W zależności od zaplanowanego sposobu użytkowania, lokal musi posiadać odpowiednią wysokość, szerokość, mieć dostęp do bieżącej wody oraz prądu. Konieczne jest ponadto podjęcie decyzji, czy ma on zostać zakupiony, czy wynajęty. Będzie to zależało głównie od możliwości finansowych przedsiębiorcy oraz jego potrzeb.

Lokalizacja lokalu użytkowego ma znaczenie

Wynajem lokalu użytkowego lub jego zakup należy przeanalizować pod względem lokalizacji. Jeśli prowadzona działalność polega na świadczeniu usług zdalnych lub u klienta, nie będzie ona miała większego znaczenia. Warto wtedy rozważyć lokale znajdujące się poza centrum miasta, będą one bowiem tańsze. W przypadku gdy siedziba firmy ma być odwiedzana przez klientów, powinna znajdować się w ogólnodostępnym miejscu, z dobrym połączeniem komunikacyjnym. Należy również wziąć pod uwagę takie elementy jak:

  • dostępność miejsc parkingowych w najbliższej okolicy,
  • dostęp i wygoda wejścia do lokalu, np. ulokowanie na parterze budynku, wjazd dla osób niepełnosprawnych, winda,
  • dostęp dla pracowników, a więc możliwość wchodzenia do wnętrza o różnych porach dnia i nocy,
  • dostęp do klientów (np. bliska okolica dużego osiedla).

Co jeszcze jest ważne podczas wyboru lokalu?

Nie bez znaczenia jest wielkość firmy, która ma funkcjonować w lokalu. Jak wskazują specjaliści firmy WGN Nieruchomości Lublin, warto tu sprawdzić nie tylko metraż, ale również układ pomieszczeń i ich dostępność oraz spełnienie przez lokal wymogów BHP i ppoż.

Jeśli w firmie funkcjonuje wiele różnych działów, konieczne może być wynajęcie lub zakup kilku lokali, a w niektórych przypadkach, nawet całego budynku wielokondygnacyjnego. Dla mniejszych podmiotów często wystarczy lokal o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.