Artykuł sponsorowany

Na co zwracać uwagę wybierając lokal użytkowy?

Na co zwracać uwagę wybierając lokal użytkowy?

Lokal użytkowy to doskonała propozycja dla wielu przedsiębiorców, którzy chcą zaaranżować przestrzeń sklepu, gabinetu, salonu kosmetycznego czy innego rodzaju usługi. Kupno takiego lokalu to także idealny sposób na inwestycję – jako lokata kapitału. Warto jednak bardzo dobrze przemyśleć zakup takiej nieruchomości i kierować się podstawowymi kryteriami, które spowodują, że będzie to trafna inwestycja. O czym pamiętać?

Lokal użytkowy – o czym pamiętać przy zakupie?

Najważniejszą kwestią przy zakupie lokalu użytkowego jest przede wszystkim jego dogodna lokalizacja, która będzie adekwatna do prowadzonego biznesu. Duże znaczenie odgrywa nie tylko dzielnica miasta, ale również okolica czy inne podobne firmy w pobliżu. Niektóre branże zyskują na sąsiedztwie pokrewnych biznesów, a inne tracą. Warto także zorientować się, czy lokal użytkowy posiada właściwe przyłącza i jaki będzie dokładny zakres prac dotyczący dostosowania nieruchomości do działalności. Nie bez znaczenia jest także dostępność parkingu lub miejsc parkingowych w pobliżu. Docenią to szczególnie Klienci, którzy dojeżdżają z innych części miasta samochodem. Jeśli poszukujesz odpowiedniego lokalu użytkowego, to agencja nieruchomości pomoże Ci w dokonaniu wyboru.

Gdzie szukać lokalu użytkowego?

Bardzo rzadkimi sytuacjami są takie, w których ktoś znalazł doskonałą nieruchomość w trakcie spaceru po mieście. Proces ten to długa i skomplikowana droga. Dlatego warto skorzystać z ofert sprawdzonych biur nieruchomości. Profesjonaliści posiadają w swojej bazie rozbudowaną ofertę dostępnych lokali. Użytkownik może dostosować powierzchnię czy lokalizację danej przestrzeni. Specjaliści oferują także pośrednictwo finansowe – kredyty hipoteczne, gotówkowe i inwestycyjne. Współpracując z biurem nieruchomości Borysa Boratyńskiego, zyskuje się dostęp do większości ofert dostępnych na rynku.

Lokal użytkowy – jaka powierzchnia najlepsza?

Wymagana powierzchnia lokalu użytkowego zależy głównie od cech i rodzaju przyszłej działalności oraz tego, czy planuje się przyjmować Klientów w biurze, organizować spotkania i powiększać grono pracowników. Szacuje się, że na każdego Klienta powinno przypadać ok. 5 m2 przestrzeni. Warto zwracać uwagę przy zakupie lokalu użytkowego, ile metrów jest przeznaczonych na powierzchnie biurowe, ile na pomieszczenia socjalne, a ile na obsługę Klienta. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.