Na co zwracać uwagę wybierając lokal użytkowy?
Lokal użytkowy to doskonała propozycja dla wielu przedsiębiorców, którzy chcą zaaranżować przestrzeń sklepu, gabinetu, salonu kosmetycznego czy innego rodzaju usługi. Kupno takiego lokalu to także idealny sposób na inwestycję – jako lokata kapitału. Warto jednak bardzo dobrze przemyśleć zakup takiej nieruchomości i kierować się podstawowymi kryteriami, które spowodują, że będzie to trafna inwestycja. O czym pamiętać?
Lokal użytkowy – o czym pamiętać przy zakupie?
Najważniejszą kwestią przy zakupie lokalu użytkowego jest przede wszystkim jego dogodna lokalizacja, która będzie adekwatna do prowadzonego biznesu. Duże znaczenie odgrywa nie tylko dzielnica miasta, ale również okolica czy inne podobne firmy w pobliżu. Niektóre branże zyskują na sąsiedztwie pokrewnych biznesów, a inne tracą. Warto także zorientować się, czy lokal użytkowy posiada właściwe przyłącza i jaki będzie dokładny zakres prac dotyczący dostosowania nieruchomości do działalności. Nie bez znaczenia jest także dostępność parkingu lub miejsc parkingowych w pobliżu. Docenią to szczególnie Klienci, którzy dojeżdżają z innych części miasta samochodem. Jeśli poszukujesz odpowiedniego lokalu użytkowego, to agencja nieruchomości pomoże Ci w dokonaniu wyboru.
Gdzie szukać lokalu użytkowego?
Bardzo rzadkimi sytuacjami są takie, w których ktoś znalazł doskonałą nieruchomość w trakcie spaceru po mieście. Proces ten to długa i skomplikowana droga. Dlatego warto skorzystać z ofert sprawdzonych biur nieruchomości. Profesjonaliści posiadają w swojej bazie rozbudowaną ofertę dostępnych lokali. Użytkownik może dostosować powierzchnię czy lokalizację danej przestrzeni. Specjaliści oferują także pośrednictwo finansowe – kredyty hipoteczne, gotówkowe i inwestycyjne. Współpracując z biurem nieruchomości Borysa Boratyńskiego, zyskuje się dostęp do większości ofert dostępnych na rynku.
Lokal użytkowy – jaka powierzchnia najlepsza?
Wymagana powierzchnia lokalu użytkowego zależy głównie od cech i rodzaju przyszłej działalności oraz tego, czy planuje się przyjmować Klientów w biurze, organizować spotkania i powiększać grono pracowników. Szacuje się, że na każdego Klienta powinno przypadać ok. 5 m2 przestrzeni. Warto zwracać uwagę przy zakupie lokalu użytkowego, ile metrów jest przeznaczonych na powierzchnie biurowe, ile na pomieszczenia socjalne, a ile na obsługę Klienta.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana