Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę kupując papier do drukarki?

Na co zwrócić uwagę kupując papier do drukarki?

Do biur w szybkim tempie wkracza cyfryzacja, ale wciąż potrzebne są wydruki papierowe. Drukarka przydaje się również w domu. Używanie tego urządzenia wiąże się z koniecznością ciągłego kupowania materiałów eksploatacyjnych. Jednym z nich jest papier. Zdawać by się mogło, że występuje on w jednym rodzaju. Tymczasem wcale tak nie jest, bo istnieją znaczące różnice między typami papieru do drukarki. Jak dobrze go wybrać?

Jakie parametry ma papier do drukarki?

Kupując papier do drukarki, warto zwrócić uwagę na jego parametry. Jednym z nich jest grubość. Jeżeli jest ona znaczna, to tym samym papier jest bardziej sztywny. Ma to znaczenie, gdy podczas używania dokumentów jest niezbędne jego zginanie. Im grubszy papier, tym gorzej będzie na nie reagował.

Papier do drukarek kupowany w takich miejscach, jak hurtowania EMA-POL, ma swoją gramaturę. Im mniejsza, tym jest on cieńszy. Najniższa wartość gramatury papieru do drukarek to 80 g/m2. Jest on wtedy lekki i tym samym tani, dlatego często używany w domu. Do wydruku dokumentów firmowych używa się papieru o gramaturze 90 g/m2. Jeżeli zachodzi potrzeba drukowania wizytówek, dyplomów i certyfikatów, lepiej zastosować papier o większej gramaturze, na przykład 160 lub nawet 350 g/m2.

Inne ważne parametry określające papier do drukarki to format i klasa. Format jest istotny w przypadku możliwości konkretnego typu drukarki. Domowy sprzęt najczęściej potrzebuje rozmiaru A4, natomiast biurowe urządzenia są w stanie drukować na większych arkuszach. Klasa oznacza białość papieru. Przyjmuje się, że najjaśniejszy jest papier klasy A, natomiast Klasa B charakteryzuje się ciemniejszą barwą.

Kolejną cechą papieru do wydruków jest jego gładkość. Wydruki najlepiej wyglądają na papierze gładkim. Kolory są dobrze odwzorowane, a druk się nie rozmazuje. Często papier ma specjalną powłokę, która podnosi jego estetykę.

Rodzaj drukarki a papier

Gdy wybiera się papier do drukarki, oprócz wspomnianych parametrów, warto wziąć pod uwagę typ urządzenia drukującego. Najcieńszy i tym samym najtańszy papier może nie być kompatybilny z drukarką. Dotyczy to zwłaszcza zaawansowanych technicznie modeli używanych w biurach. Papier do drukarki atramentowej nie może mieć mniejszej gramatury niż 80 g/m2. Natomiast drukarki laserowe powinny pracować z papierem grubszym, na przykład takich o gramaturze 90 g/m2 i większej.

Papier podklejany, na którym drukuje się samoprzylepne etykiety, również powinien być używany w urządzeniach, które są w stanie drukować na grubszych arkuszach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.