Na co zwrócić uwagę wynajmując biuro?
Biuro jest najważniejszym miejscem przedsiębiorstwa, a jego pozyskanie jest zadaniem strategicznym z punktu widzenia przedsiębiorcy. Wiele osób decyduje się na wynajem przestrzeni biurowej, ponieważ to rozwiązanie umożliwia przekierowanie większego budżetu na rozwój firmy. Jednakże, by biuro było w pełni funkcjonalnym miejscem, należy wziąć pod uwagę kilka czynników przed jego wynajęciem.
Potrzeby przedsiębiorstwa a wybór biura
Kluczem do wybrania odpowiedniej przestrzeni biurowej jest prawidłowe oszacowanie potrzeb własnego przedsiębiorstwa. Na to ma wpływ wiele czynników; przede wszystkim duża działalność handlowa będzie wymagała zupełnie innego metrażu, niż rozpoczynająca swoją drogę mała firma usługowa. Wybierając odpowiednią przestrzeń, trzeba wziąć pod uwagę ilość zatrudnianych pracowników, miejsce na sprzęt i ewentualną przestrzeń magazynową.
Ważny jest też profil działania danego przedsiębiorstwa. Jeśli biuro ma jednocześnie pełnić punkt sprzedaży, wtedy musi znajdować się blisko centrum miast oraz być dobrze skomunikowane. Dobrym rozwiązaniem jest zapewnienie klientom odpowiedniej przestrzeni parkingowej. Firmy, które zajmują się głównie działalnością usługową, mogą znajdować się w większej odległości od centrum, oraz wynajmować przestrzeń ulokowaną na wyższych kondygnacjach.
Szukając biur do wynajęcia w łódzkim lub mazowieckim, warto również pamiętać, by w obrębie przestrzeni biurowej znajdowały się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. W ten sposób nie tylko umożliwiamy zatrudnienie np. osób poruszających się na wózku, ale ma to też wymiar wizerunkowy.
Wiele interesujących ofert wynajmu przestrzeni biurowej można znaleźć na stronach, takich jak PaletaBiur.pl
Czynniki wpływające na wybór biura
Niezwykle ważnym czynnikiem jest standard danej przestrzeni biurowej. Ma on główne znaczenie w momencie, gdy biuro będzie pełniło również funkcję reprezentacyjną przedsiębiorstwa. Warto zwrócić uwagę na rozmieszczenie oraz przestronność pomieszczeń, a także jakość wykończenia.
Przed wynajmem należy też zweryfikować stan techniczny pomieszczeń, potwierdzić zgodność oferowanych mediów oraz zawartego na piśmie wyposażenia. Istnieje możliwość wynajęcia już umeblowanej przestrzeni biurowej, co wiążę się z dodatkowymi oszczędnościami dla przedsiębiorcy.
Warto też sprawdzić, czy właściciel danej przestrzeni biurowej umożliwia w niej prowadzenie naszej działalności. Czasem bowiem właściciele zastrzegają sobie, że w danym obiekcie mogą funkcjonować firmy jedynie o określonym profilu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana