Na czym polega outsourcing informatyczny?
Coraz większa informatyzacja procesów w przedsiębiorstwach sprawiła, że w większości z nich pojawia się potrzeba wydzielenia odrębnego działu IT. Istnieje jednak rozwiązanie, które pozwala powierzyć systemy informatyczne i związane z ich utrzymaniem kwestie specjalistom, bez konieczności reorganizacji struktury firmy. Jest nim outsourcing IT, na którym skupiamy się poniżej!
Czym jest outsourcing informatyczny?
Outsourcing IT jest to nic innego jak zlecenie specjalistycznej firmie zewnętrznej określonych zadań związanych z obsługą informatyczną przedsiębiorstwa. Współpraca w tym przypadku opiera się najczęściej na bazie kontraktów B2B. Dzięki temu koszty z nią związane bez problemu mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, zmniejszając tym samym wysokość zobowiązań podatkowych.
Jakie usługi wchodzą w zakres outsourcingu IT?
Zakres usług wchodzących w skład outsourcingu IT, z którego w Katowicach można skorzystać między innymi w przedsiębiorstwie oferującym usługi informatyczne dla firm Symex zależy przede wszystkim od potrzeb przedsiębiorstwa decydującego się na to rozwiązanie. Dlatego też niemal zawsze ustalany jest on indywidualnie. Najczęściej zalicza się jednak do niego, chociażby:
usuwanie awarii sprzętu komputerowego,
archiwizacje danych,
zarządzanie infrastrukturą informatyczną oraz internetową,
administrowanie sieciami oraz serwerami firmowymi,
przeprowadzanie przeglądów infrastruktury informatycznej,
przeprowadzania aktualizacji oprogramowania,
pomoc w doborze sprzętu komputerowego,
zapobieganie utracie danych.
Jakie są zalety korzystania z outsourcingu informatycznego?
Zastosowanie w przedsiębiorstwach outsourcingu informatycznego jest nowoczesnym rozwiązaniem przynoszącym dla niego wiele korzyści. Przede wszystkim dzięki niemu zyskują one profesjonalne wsparcie specjalistów, bez konieczności ponoszenia kosztów zatrudnienia ich na podstawie umowy o pracę i tworzenia nowych stanowisk. Dodatkowe zalety outsourcingu IT to natomiast między innymi:
dostęp do specjalistów z różnych dziedzin IT,
dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych,
wsparcie, które przy odpowiednio skonstruowanej umowie może obejmować zakres 24h/7,
gwarancja cyberbezpieczeństwa,
możliwość skorzystania z profesjonalnego doradztwa, wspierającego rozwój przedsiębiorstwa.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana