Artykuł sponsorowany

Na czym polega rozwiązanie auto ID?

Na czym polega rozwiązanie auto ID?

Automatic Identification and Data Capture to nic innego jak właśnie auto ID. Zawiera w sobie grupę wszystkich technologii pozwalających na odczyt, gromadzenie i przetwarzanie danych. Wdrożenie zaawansowanych systemów identyfikacji pozwala zwiększać szybkość działania przedsiębiorstwa, minimalizować ryzyko pomyłek i zapewniać wsparcie podczas inwentaryzacji stanów magazynowych. Więcej szczegółów o systemach auto ID znajdziesz poniżej!

Zasada działania technologii Auto ID

Funkcjonowanie omawianego systemu opisuje przedstawiciel firmy SIETOM: „Technologia identyfikacji danych polega na zbieraniu, przetwarzaniu i przechowywaniu informacji związanych z procesami biznesowymi”. Oznacza to, że firma zainteresowana wdrożeniem technologii może dopasować jej typ i zakres działania do własnych potrzeb.

Należy wspomnieć, że rozwiązania Auto ID funkcjonują dzięki zastosowaniu kilku kluczowych elementów systemu:

  • nośników danych;

  • skanerów danych;

  • oprogramowania.

Niezbędne jest również zapewnienie łączności między ww. modułami. W ten sposób dane zawarte w kodzie kreskowym czy tagu cyfrowym są przekazywane do użytkownika zarządzającego towarem, sprzętem czy innym obiektem wewnątrz przedsiębiorstwa.

Jakie czynności są możliwe dzięki systemowi Auto ID?

Nie tylko przedsiębiorcy, ale też każdy konsument zna co najmniej jeden wariant systemu Auto ID – mowa o kodach kreskowych. Dzięki nim można sprawdzić cenę produktu, po przyłożeniu kodu do skanera. Jednak istnieją bardziej zaawansowane technologie, takie jak IoT, RTLS czy RFID. Pozwalają na bezpośrednią komunikację między urządzeniami podłączonymi do systemu, lokalizację obiektów w czasie rzeczywistym i skanowanie danych w sposób automatyczny np. w bramkach umieszczonych na spedycji. Można łatwo wysnuć wniosek, że implementacja wybranego rodzaju technologii Auto ID jest kluczowa dla firm, gdzie następuje duży przepływ informacji.

Jak wdraża się system Auto ID?

Konieczne jest ustalenie potrzeb firmy i dopasowanie technologii do indywidualnych warunków. Dlatego najlepiej zwrócić się o wsparcie do specjalistów, którzy wykonują implementację systemu Auto ID dobranego do konkretnej firmy. Takie wsparcie zapewnia niezawodność działania i optymalne wykorzystanie budżetu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.