Artykuł sponsorowany

Najczęstsze przyczyny niepowodzeń restrukturyzacyjnych

Najczęstsze przyczyny niepowodzeń restrukturyzacyjnych

Często jedynym rozwiązaniem, które pozwala uniknąć przedsiębiorstwom niewypłacalności, jest przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego. Dla wielu właścicieli firm związany  z tym proces jest nowością, dlatego nie brakuje w nim błędów, które przesądzają o niepowodzeniu tych działań. W tym artykule bierzemy więc na tapet 3 najczęstsze przyczyny niepowodzeń restrukturyzacyjnych. 

Zwlekanie z rozpoczęciem restrukturyzacji

Dla firmy stojącej przed widmem bankructwa i niewypłacalności najważniejsze jest szybkie podjęcie działań, które pozwolą na zaspokojenie zobowiązań wobec wierzycieli. Niestety bardzo często przedsiębiorstwa zbyt długo zwlekają z otwarciem postępowania restrukturyzacyjnego, przez co wyjście z kryzysu staje się z dnia na dzień coraz trudniejsze. Dlatego decyzje o skorzystaniu z restrukturyzacji firmy najlepiej podjąć już w momencie pogarszającej się płynności finansowej, w przypadku której nic nie zapowiada, że ma powrócić do stanu pierwotnego. 

Brak dobrego planu restrukturyzacyjnego

Kolejnym błędem jest brak dobrego planu restrukturyzacyjnego. Tego typu postępowanie wiąże się bowiem z wieloma zmianami, do których firma powinna zostać odpowiednio przygotowana, dlatego warto w tym przypadku skorzystać z pomocy doradcy restrukturyzacyjnego, takiego jak Kancelaria Doradca z Warszawy. Pomoże on nie tylko przygotować przedsiębiorstwo do najbliższych działań, ale także sporządzi odpowiedni plan restrukturyzacyjny, który jest niezbędny w trakcie toczącego się postępowania i pozwoli ponownie powrócić firmie do funkcjonowania na rynku.

Błędy w komunikacji między dłużnikami a wierzycielami

Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego dla wielu przedsiębiorców jest tożsame z porażką biznesową. Bardzo często nie chcą oni więc otwarcie o tym rozmawiać ze swoimi wierzycielami. To w efekcie doprowadza natomiast do wielu nieporozumień, które nie pozwalają wypracować optymalnego dla każdej ze stron porozumienia. A to wyłącznie szczerość w przypadku komunikacji z wierzycielami pozwala ich uspokoić. W końcu są oni stroną, która nie otrzymała swojej zapłaty. Wytłumaczenie powodu opóźnień w płatnościach i zapewnienie chęci uregulowania należności jest więc krokiem milowym do otwarcia negocjacji, które pozwolą przedsiębiorstwu stopniowo wychodzić na prostą.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.