Artykuł sponsorowany

RFID w sklepach samoobsługowych. Jak to działa?

RFID w sklepach samoobsługowych. Jak to działa?

Automatyczny, samoobsługowy sklep to coraz częściej spotykany sposób na sprzedaż produktów. Bez personelu i tradycyjnych kas, za to z aplikacją, która umożliwia korzystanie z niego. W większości przypadków takie miejsca oferują artykuły spożywcze, chemiczne i kosmetyki. Można w nich nabyć np. przekąski, napoje i inne artykuły, które są odpowiednio oznaczone tagiem RFID. Dzięki temu taka automatyzacja jest możliwa. Dowiedz się, jak ona działa!

Technologia RFID w sklepach samoobsługowych

Nowoczesne rozwiązania pozwalają na usprawnienie wielu procesów, również logistycznych i sprzedażowych. Identyfikacja produktów za pomocą fal radiowych (RFID) jest już obecna w wielu punktach handlowych na całym świecie. Umożliwia ona odczyt oraz przesłanie danych, jak również elektroniczne zasilenie chipów, które te informacje przechowują. Dzięki temu klienci mogą obsłużyć się sami, bez angażowania obsługi sklepu. Zyskuje na tym czas, bowiem samodzielnie przeprowadza wszystkie czynności związane z zakupem wybranego towaru. Jest to rozwiązanie korzystne dla sklepu, który ponosi mniejsze koszty zatrudnienia.

Klient musi jedynie przyłożyć etykietę z tagiem zawierającym informacje o produkcie do czytnika, a resztę załatwia system informatyczny. Co więcej, klient może wejść do sklepu z listą zakupów, którą wysłała mu na smartfon inteligentna lodówka. System w sklepie sczytuje listę i podsumowuje zakupy. Zapłacić można bezdotykowo, co jest również bardzo wygodne. Zastosowanie technologii RFID sprawia zatem, że czas przeznaczony na zakupy znacznie się skraca, a klient odczuwa znaczny komfort z powodu zautomatyzowania wszystkich czynności z nimi związanych.

Korzyści z wykorzystania technologii RFID

Tagi RFID tzw. transpondery, chipy lub znaczniki RFID, to niewielkie nośniki danych, o różnych kształtach i rozmiarach. Zawierają szereg informacji, które ułatwiają m.in. inwentaryzację środków trwałych, automatyzację łańcucha dostaw, a także optymalizację pracy magazynów i procesu produkcji. Jak podkreślają specjaliści firmy Turck Vilant Systems, ich wykorzystanie można dopasować do potrzeb klientów. Odpowiednio dobrane i zintegrowane z systemem usprawnią i skrócą wiele czynności.

Mogą dostarczać informacji o wyrobie i producencie, np. o dacie przydatności do spożycia, sposobie wykorzystania luz zastosowania. To również sposób na przekazanie klientom danych o producencie, a także zabezpieczenie produktu przed kradzieżą. Może to być skuteczna metoda zapobiegania kradzieżom oraz walki z podróbkami.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.