Artykuł sponsorowany

Zalety betonu projektowanego

Zalety betonu projektowanego

W trakcie prac budowlanych stosowane są różne materiały. Do najpopularniejszych z nich zalicza się beton projektowany, chętnie wybierany przez firmy zajmujące się wznoszeniem obiektów użyteczności publicznej. Przedsiębiorcy funkcjonujący w branży budowlanej od stosunkowo niedługiego czasu mogą mieć jednak problem z określeniem, czym wyróżnia się wspomniany rodzaj betonu oraz jakie są jego zalety. Informacje te znajdziesz w niniejszym tekście.

Beton jako materiał budowlany – najważniejsze informacje

Mianem betonu określa się materiał budowlany wykorzystywany powszechnie przy stawianiu domów jednorodzinnych i wielorodzinnych oraz obiektów przemysłowych, dróg i mostów. Tworzywo to powstaje poprzez zmieszanie w odpowiednich proporcjach różnych składników. Beton, w tym także beton projektowany z Warszawy, powstaje zazwyczaj z cementu, wody oraz drobnego bądź grubego kruszywa i dodatków. Na plac budowy z reguły dostarczana jest pochodząca z betoniarni mieszanka betonowa, zwana też betonem towarowym. Dzięki zastosowaniu odpowiednich domieszek materiał zyskuje określone, pożądane przez budowlańców i deweloperów cechy (np. wodoszczelność, mrozoodporność).

Najważniejsze walory betonu projektowanego

Betonem projektowanym nazywa się beton o ściśle ustalonych w projekcie właściwościach i cechach. Odpowiedzialny za wytworzenie tego materiału producent otrzymuje stosowne informacje od inżynierów zajmujących się jego projektowaniem. Wykonawca zlecenia przy jego realizacji bierze pod uwagę konieczność spełnienia wszystkich określonych w dokumencie projektowym wymagań. Dzięki temu przedsiębiorcy zajmujący się prowadzeniem firm budowlanych mogą mieć pewność, że wykorzystywane w trakcie pracy produkty wyróżniają się trwałością i odpornością na zniszczenie – to przekłada się na zapewnienie konstrukcji stabilności. Kluczową kwestią pozostaje też odpowiednie dopasowanie materiału do danej inwestycji.

Przy specyfikacji betonu projektowanego, którego wytwarzaniem zajmuje się m.in. producent betonu z Warszawy firma ENERGO-BET II, bierze się pod uwagę następujące czynniki:

  • klasy ekspozycji i wytrzymałości na ściskanie;

  • maksymalny nominalny górny wymiar ziaren kruszywa;

  • klasy zawartości chlorków i konsystencji.

Istotnym czynnikiem jest też klasa gęstości albo założona gęstość.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.