Artykuł sponsorowany

Żywienie przed i po treningu. Co warto wiedzieć?

Żywienie przed i po treningu. Co warto wiedzieć?

Zbilansowana dieta okołotreningowa pomaga uzyskać oczekiwane rezultaty dla osoby ćwiczącej. Bez względu na to, czy mowa o treningu cardio, ćwiczeniach obwodowych na wszystkie partie czy planie budującym masę mięśniową, spożywane posiłki decydują o reakcji organizmu na bodźce. Kluczowe jest dostarczanie elementów odżywczych zwłaszcza w posiłkach okołotreningowych. Jakie powinny być i dlaczego? O tym przeczytasz poniżej!

Co jeść przed posiłkiem i kiedy?

W kontekście posiłku przedtreningowego kluczowe jest zbilansowanie węglowodanów i białka. Rola tłuszczy jest marginalna, a niektórzy starają się wyeliminować je z żywienia przedtreningowego zupełnie, dla poprawy komfortu trawienia i uniknięcia problemów żołądkowo-jelitowych. Jak wskazują eksperci z branży odżywek dla sportowców Elite Sport Food ze Szczecina, posiłek przed treningiem powinien być dostarczony do organizmu ok. 2–3 przed ćwiczeniami. Dodatkowo warto uwzględnić nieco większą ilość węglowodanów w stosunku nawet 2,5 g/kg masy ciała. Dla zapewnienia większego zastrzyku energii warto spożyć niewielką ilość węglowodanów również tuż przed treningiem, a nawet w czasie rozgrzewki. Żywienie przedtreningowe pomoże Ci uzupełnić braki glikogenu wątrobowego, wesprzeć odbudowę glikogenu mięśniowego i zapewnić nawodnienie.

Co jeść po treningu i kiedy?

Posiłek potreningowy ma na celu odbudowę ilości glikogenu wątrobowego i mięśniowego oraz zapewnienie wsparcia w uzyskaniu efektów treningowych dla całego ciała czy danej partii mięśniowej. Dlatego powinien składać się z połączenia węglowodanów i białka. Niektórzy spożywają białko, zanim jeszcze opuszczą salę treningową. Dobrym pomysłem są odżywki dla sportowców ze Szczecina, które możesz nabyć w sklepie stacjonarnym Elite Sport Food. Posiłek potreningowy powinien być zbilansowany pod kątem ilości dziennego spożycia składników odżywczych na kg masy ciała. I tak w przypadku węglowodanów warto trzymać się podziału 5 g/kg/dzień. Białko zaś można spożyć w ilości ok. 20–40 g. Eksperci są zgodni, że tłuszcze nie spełniają dodatkowych funkcji przy budowie mięśni, dlatego lepiej ujmować je w perspektywie dziennego spożycia. Przygotuj posiłki okołotreningowego w ten sposób i sprawdź, jak to na Ciebie działa!

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.