Artykuł sponsorowany

Czym jest pośrednictwo ubezpieczeniowe?

Czym jest pośrednictwo ubezpieczeniowe?

W ciągu całego swojego życia człowiek niejednokrotnie styka się z tematyką ubezpieczeń. Dzieje się tak przede wszystkim wtedy, gdy decyduje się na skorzystanie z oferty firm oferujących różnego rodzaju polisy. Podobnie rzecz ma się także z przedsiębiorcami oraz właścicielami nieruchomości i samochodów. W ostatnich latach ogromną popularnością cieszy się również tematyka pośrednictwa ubezpieczeniowego. Sprawdź szczegóły!

Pośrednictwo ubezpieczeniowe – co to takiego?

Mianem pośrednictwa ubezpieczeniowego najczęściej nazywa się wykonywanie dystrybucji ubezpieczeń oraz reasekuracji przez pośredników ubezpieczeniowych dysponujących odpowiednimi kompetencjami. Istota tego typu działalności sprowadza się do doradzania klientom w kwestii różnego rodzaju polis oraz przeprowadzenia odpowiednich prac przygotowawczych umożliwiających zawarcie umowy ubezpieczeniowej. Pośrednictwo ubezpieczeniowe uwzględnia także udzielanie klientom stosownych informacji na temat ofert udostępnianych przez poszczególne firmy za pomocą stron internetowych lub innych mediów. Istotną częścią tego typu usług jest też porównywanie w celu znalezienia najlepszej dla danej osoby opcji. Pośrednicy ubezpieczeniowi pomagają również klientom w odpowiednim administrowaniu zawartymi umowami ubezpieczeniowymi.

Dystrybucją reasekuracji nazywa się natomiast działalność, która polega na doradzaniu oraz realizacji prac przygotowawczych związanych z planowanym podpisaniem umów reasekuracji. Specjaliści pomagają również klientom w zarządzaniu wspomnianymi umowami.

W czyim imieniu działa pośrednik ubezpieczeniowy?

Pośrednicy ubezpieczeniowi zajmują się wykonywaniem czynności agencyjnych albo brokerskich. Pierwsze z wymienionych realizowane są w imieniu albo na rzecz zakładu ubezpieczeń. Drugie natomiast wdraża się w imieniu albo na rzecz podmiotu zainteresowanego uzyskaniem skutecznej ochrony ubezpieczeniowej. Pracownicy takich firm, jak WAR-TO UBEZPIECZENIA, przekazują klientowi dane w jasny i zrozumiały sposób, wykorzystując przy tym jeden z języków urzędowych używanych na terenie Unii Europejskiej. Zazwyczaj porady udzielane są pisemnie albo za pomocą innego trwałego nośnika pamięci. W tej kwestii wszystko zależy jednak od osoby zainteresowanej skorzystaniem z usług pośrednictwa ubezpieczeniowego.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.