Artykuł sponsorowany

Jak poprawić wydajność przedsiębiorstwa?

Jak poprawić wydajność przedsiębiorstwa?

Współcześnie przedsiębiorstwa, aby przetrwać na obecnym rynku, muszą elastycznie dostosowywać się do dynamicznie zachodzących na nim zmian i to zarówno zmian prawnych, jak i zmian organizacyjnych wymuszonych zmianą modelu działania wielu firm. Dzięki temu są one w stanie działać efektywnie. Wszelkie spadki wydajności funkcjonowania firmy stwarzają natomiast realne zagrożenie dla jej przyszłości lub utraty pozycji na rynku na rzecz konkurencji . Na szczęście istnieje jednak kilka skutecznych sposób na poprawę tego aspektu w organizacjach. 

Czym jest wydajność w rozumieniu przedsiębiorstw?

Wydajność w przypadku przedsiębiorstw jest miarą skuteczności ich funkcjonowania i wskazuje na sprawność i konkurencyjność na rynku oraz ma  istotny wpływ na jej rentowność. Może być ona oceniana pod wieloma względami, jednak zawsze w tym celu stosowany jest jeden prosty wzór, który określa, że wydajność to rezultat działań dzielony przez nakłady niezbędne do jego uzyskania. Dla firm, które funkcjonują od kilkunastu lat na rynku, konieczne jest wdrożenie wielostopniowego modelu marż, który pozwoli bardzo precyzyjnie dla grup produktowych określić wydajność i rentowność.

Audyt jako narzędzie pozwalające znaleźć słabe punkty firmy

Kiedy wydajność lub rentowność  firmy spada, jednym z najskuteczniejszych sposobów na znalezienie przyczyny tego zdarzenia jest przeprowadzenie audytu organizacji. Opiera się on na analizie finansowej, analizie procesu E2E (and. end to end), a także diagnozowaniu stanu obecnego w przedsiębiorstwie i występujących w nim kluczowych problemów. Uzyskane w ten sposób informacje zbierane są w jeden raport, który stanowi natomiast podstawę do działań naprawczych, dobieranych zgodnie z występującymi w organizacji problemami, mających na celu zwiększenie wydajność funkcjonowania firmy.  

3 metody poprawy wydajności przedsiębiorstwa

Istnieje wiele działań pozwalających na poprawę wydajności działania przedsiębiorstwa. W ofercie specjalistycznych firm takich jak Nova Praxis najczęściej skupiają się one jednak na procesach. Dlatego też 4 najpopularniejsze z nich to digitalizacja procesów oraz RPA w firmie, wdrożenie bibliotek procedur, optymalizacja procesów biznesowych, poprawa rentowności. Pierwsza z wymienionych metod opiera się na wprowadzeniu w firmie elektronicznego obiegu dokumentów oraz jeżeli to możliwe wdrożenie robotów do automatyzacji wybranych czynności, dzięki temu czas związany z ich przetwarzaniem oraz pozyskiwaniem przez pracowników informacji zostaje znacznie skrócony. Druga metoda odnosi się natomiast do usystematyzowania działań w firmie, poprzez stworzenie procedur, regulaminów oraz checklist, które zagwarantują powtarzalność procesów i utrzymywanie ich jakości zawsze na tym samym poziomie. Optymalizacja procesów biznesowych nieco łączy się natomiast z dwiema poprzednimi metodami, jednak podchodzi holistycznie do działania firmy, pozwalając tym samym wyeliminować w niej „marnotrawstwo” zasobów oraz wdrożyć odpowiednie, istotne dla wydajności organizacji zmiany, czwarta metoda łączy trzy poprzednie a dodatkowo skupia się na poprawieniu wyniku finansowego na określonym poziomie marży, co w konsekwencji przekłada się na lepszy wynik finansowy przedsiębiorstwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.