Artykuł sponsorowany

Sposób na poprawienie wskaźnika Lead Time dzięki odpowiedniemu sprzętowi magazynowemu

Sposób na poprawienie wskaźnika Lead Time dzięki odpowiedniemu sprzętowi magazynowemu

Lead Time to wskaźnik, który określa, ile czasu minęło od chwili dokonania zakupu przez klienta do momentu dostarczenia produktu do punktu docelowego. Parametr ten ma kluczowe znaczenie w wielu sektorach biznesu, najważniejszą rolę odgrywa jednak głównie w zarządzaniu łańcuchami dostaw. Aby skrócić termin realizacji zamówienia, warto przyjrzeć się zwłaszcza procesom magazynowym.

Co to jest Lead Time i jak można go zoptymalizować?

Na wskaźnik Lead Time wpływa dużo elementów, począwszy od dostępności produktów, poprzez czas przetworzenia zamówienia, po rodzaj transportu. Dążenie do poprawy tego wskaźnika powinno więc rozpoczynać się od wielokierunkowej analizy wszystkich – również tych pozornie najmniej istotnych – etapów występujących między zakupem a dostarczeniem przesyłki.

Najwięcej uwagi warto poświęcić zarządzaniu gospodarką magazynową – w każdym łańcuchu dostaw to właśnie magazyn odgrywa strategiczną rolę w realizacji zamówień. Wdrożenie usprawnień w organizacji magazynu powinno pozytywnie wpłynąć na inne etapy łańcucha dostaw, w tym współpracę z dostawcami. Nowe rozwiązania należy wprowadzać zarówno w kontekście procesów magazynowych, jak i jego wyposażenia technicznego.

Zautomatyzowanie zadań, zainwestowanie w podniesienie kwalifikacji pracowników, restrukturyzacja systemu zarządzania zapasami to tylko kilka przykładów działań, w ramach których można poszukać obszarów do optymalizacji. Na inną możliwość wskazuje pracownik Tor Industries, dostawcy m.in. sprzętu magazynowego: W nowoczesnych magazynach nie powinno zabraknąć bezpiecznych i zarazem wydajnych urządzeń, które w realny sposób wpływają na efektywność łańcucha dostaw. Zaawansowany technicznie sprzęt o doskonałych parametrach poprawia komfort pracowników i pozytywnie oddziałuje zarówno na czas, jak i jakość realizowanych przez nich zadań.

Nowoczesny sprzęt magazynowy

Wymiana sprzętu magazynowego na nowszy to ważny krok na drodze do redukcji wskaźnika Lead Time – modernizację magazynu i uzupełnienie go o funkcjonalne wyposażenie należy traktować jako długofalową inwestycję. Takie działania jak zastąpienie podstawowych podnośników ręcznych paleciakami elektrycznymi, zakup wózków z wagami i drukarkami, udostępnienie pracownikom wózków widłowych z kabinami przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa pracy i przyspieszą wykonywanie zadań logistycznych.

Nowoczesne urządzenia wspierają rozwój magazynu i jednocześnie zwiększają efektywność strategii mających na celu zarządzanie łańcuchem dostaw. Nawet pozornie niewielka oszczędność czasu – wynikająca np. z udoskonalenia procesu przepływu materiałów czy usprawnienia załadunku paczek na samochody ciężarowe – w szerszej perspektywie przekłada się na wymierne skrócenie Lead Time. A to z kolei pozwala nie tylko umocnić relacje z dotychczasowymi partnerami biznesowymi, lecz też nawiązać kolejne współprace – krótki czas realizacji zamówień (przy utrzymaniu wysokiej jakości) jest najlepszą wizytówką każdej firmy logistycznej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.